среда, 1. март 2023.

Čika Vinko

 Čika Vinko je radio u rudniku

imao je troje dece

 a mene su čuvali

imali su uvek 

sveži primerak Majdanpečkih novina

a čika Vinko ih je čitao

glasno negodovao i ljutio se

 Jer nije trpeo nepravdu 

na koju je nailazio i 

na koju nije mogao da se navikne 

a još tada su to

mogli mnogi


Nije voleo popularnu muziku 

Gunđao je se svaki put kada bi se na televiziji pojavio 

Bora Čorba

o njemu nije imao lepo mišljenje

a meni je trebalo još dvadeset godina da se 

složim sa njim.


U kući se slušao radio prenos fudbalskih utakmica

družilo se sa komšijama i ispijala kafa

uvek je mirisalo lepo iz kuhinje

i bilo je puno radosnog smeha


Čika Vinka sam poslednji put video

kada mi je preminuo otac

došli su teta Janja i on

ljudi koji su me čuvali

i samo se zagledao onim svojim lepim

svetlim očima u mene

stigao tim svojim pogledom odmah

da sve vidi i shvati

i rekao: " E, moj Igo. 

Moj Igo."


Čika Vinko je preminuo kada

 ja nisam bio u gradu

ali sam ga sanjao te iste večeri


 i tek posle nekoliko dana saznao sa 

umrlice na stubu i

shvatio se da je došao da se pozdravimo


nisam još nijednom otišao na njegov grob

zna me on, zna da sve čuvam 

a ova magla nije niotkuda

i hladnoća ne može još dugo

sve to prođe

ma ja







Нема коментара:

Постави коментар